Registrul de evidență fiscală

Accesează:  Registre și Jurnale / Registrul de Evidență fiscală

Contabilitatea în partidă simplă prevede ca venitul net și venitul impozabil să fie calculat în raport de încasările și plățile efectuate și nu în raport de veniturile facturate și cheltuielile angajate, așa cum prevede contabilitatea în partidă dublă. 

Atenție! Cf Codului fiscal, plățile și încasările trebuie asociate unei activități autorizate. Mergeți la Setări Firmă, selectați Activități și adăugați activitățile desfășurate. Astfel “a) venitul net anual recalculat/pierderea netă recalculată se poate calcula pe fiecare sursă din categoriile de venituri prevăzute, prin deducerea din venitul net anual, determinat în sistem real, a pierderilor fiscale reportate;” cf. art 118.

"(2) Pentru veniturile prevăzute la art. 61 lit. a) și a1), pentru care venitul net anual se determină în sistem real, pe baza datelor din contabilitate, la determinarea venitului net anual impozabil, contribuabilul stabilește:

a) venitul net anual recalculat/pierderea netă recalculată pe fiecare sursă din categoriile de venituri prevăzute, prin deducerea din venitul net anual, determinat în sistem real, a pierderilor fiscale reportate;

b) venitul net anual impozabil care se determină prin însumarea tuturor veniturilor nete anuale, recalculate, prevăzute la lit. a), din care se deduce contribuția de asigurări sociale datorată potrivit prevederilor titlului V – Contribuții sociale obligatorii."

Aplicația va solicita codul CAEN al activității pe care o desfășurați și pe care doriți să faceți încasarea, cf codului fiscal.

O PFA poate avea una sau mai multe activități, iar Registrul de evidență fiscală trebuie creat pentru fiecare dintre acestea.

În secțiune Activități de la setări firmă, trebuie să va definiți activitățile autorizate la ONRC sau la ANAF, pentru fiecare sediu/punct de lucru, dacă este cazul. Puteți seta o activitate implicită pentru un sediu implicit și când faceți încasări/plăți nu mai trebuie să selectați nimic în caseta cu codul CAEN al activității.

Opțiunile din meniul superior pentru Registrul de Evidență fiscală:

I. Anul - poți selecta anul pentru care se afișează Registrul de Evidență fiscală;

II. Sursele de venit -selectează sursele de venit afișate pe pagină, sau nu selecta nimic pentru a afișa Registrul Global, pentru toate sursele de venit. În cele mai multe cazuri nu trebui să generezi Registrul pe fiecare activitate - CAEN.

III. Vizualizare - vizualizează Registrul de Evidență fiscală pentru anul selectat;

IV. Descarcă - descarcă (în format PDF) Registrul de Evidență fiscală pentru anul selectat.

Pentru a vedea detaliile categoriilor de cheltuieli, poți selecta Deschide sau poți apăsa meniul de acțiuni (o o o) și apoi Printează sau Descarcă (în format PDF).

Ți-am răspuns la întrebare? Mulțumim pentru părere A apărut o problemă la trimiterea feedbackului dvs. Vă rugăm să încercați din nou mai târziu.

Încă ai nevoie de ajutor? Contactează-ne! Contactează-ne!