Începe de aici

Pentru crearea contului este necesară confirmarea adresei de email. Verifică și în SPAM dacă nu găsești în inbox emailul trimis de noi.

După crearea contului, parcurge pașii de mai jos, pentru a începe sa folosești Contapp:

1. Creează-ti firma la Setări firmă - Completează codul fiscal si apasă pe căutare, datele se vor completa automat, modifica daca este cazul si salvează.

2. Locul activității - daca ai puncte de lucru le poți defini aici. Tot aici bifează care locație este principala, te va ajuta peste tot in aplicație. De regula, activitatea se desfășoară la sediul profesional sau la terți.

3. Activități desfășurate - completează toate câmpurile din formular si adaugă activitățile pe care le-ai declarat la înființare. Ca mai sus, alege activitatea de bază, implicită pentru ca te va ajuta foarte mult in utilizarea aplicației.

Atentie! Nu poți adaugă încasări si plăți daca nu ai adăugată cel puțin o activitate la setari firma.

4. Valuta - in aceasta pagina poți adaugă valutele cu care lucrezi. In principal LEI, EURO, USD.

5. Case/Bănci -  Definește cate case si bănci vrei, si in cate valute dorești. De asemenea, setează casa/banca implicita.

6. Serii. Stabilește plaja de numere pentru fiecare an si pentru documentele pe care le folosești.

Atentie! O serie este vizibila doar daca data documentului este din anul pentru care a fost definita seria. Exemplu: ca sa vezi seriile declarate pentru 2021 trebuie sa alegi o data oarecare a documentului din 2021.

7. Setări TVA - poți verifică daca ai cod de TVA valid sau poți adaugă un Cod de TVA Intracomunitar.

Atentie! CIF intracomunitar devine vizibil doar daca se introduce un client cu adresa din Uniunea Europeana.

8. Facturi Venituri - Pentru a emite prima factura de vânzări:

  • Definește câțiva clienți, completează cu CUI/CIF si apasă pe căutare
  • Adaugă la articole serviciile pe care le prestezi - atenție la categoria fiscala - alege venituri din activitate - Vezi aici detalii despre categoriile fiscale.
  • Mergi in pagina Facturi vânzări si adaugă prima ta factura de vânzări

9. Facturi de furnizori - adică facturi de achiziții - aici se introduc numai facturi

  • Definește câțiva furnizori, completează cu CUI/CIF si apasă pe căutare
  • Adaugă articole de cheltuieli - atenție la categoria fiscala - alege venituri din activitate - Vezi aici detalii despre categoriile fiscale.
  • Mergi in pagina Facturi furnizori si adaugă prima ta factura de achiziții 

10. Încasări si plăți - partea cea mai importanta a contabilității in partida simpla:

  • Încasări clienți - aici vei incasa clienții pentru care ai emis facturi. Atenție valuta facturii trebuie asociata cu valuta bănci/casei in care încasezi. Altfel nu se poate pentru moment - avem in plan sa modificam aceasta restricție.
  • Încasări diverse - încasări pentru care nu avem facturi emise: subvenții, aporturi, dobânzi bancare, transferuri, etc
  • Plăți furnizori - plătim furnizorii pentru care am introdus facturi
  • Plăți diverse -  plăți pentru care nu avem facturi: comisioane, transferuri, rate, taxe si impozite etc.

Important! Documentele se introduc in contabilitate la valoarea înscrisă pe document. Contapp calculează automat procentul de deductibilitate in funcție de categoria fiscală aferentă articolului plătit sau încasat.


Ți-am răspuns la întrebare? Mulțumim pentru părere A apărut o problemă la trimiterea feedbackului dvs. Vă rugăm să încercați din nou mai târziu.

Încă ai nevoie de ajutor? Contactează-ne! Contactează-ne!