Obținerea certificatului de semnătură digitală. Accesul în SPV pe CUI sau CIF.

Important! A nu se face confuzie intre SPV-ul deschis pe CUI/CIF cu SPV-ul deschis pe CNP, care se accesează cu email si parola, despre care am scris aici.

Accesului în SPV pe CUI sau CIF-ul unei entități, se poate realiza doar cu un certificat de semnătura digitală calificată.

O persoană fizică care desfășoară o activitate economică, indiferent de forma de organizare, poate obține acces direct la SPV sau prin împuternicit - o altă persoană care deține un certificat de semnătură digitală, la rândul ei, si primește o împuternicire de la titularul activitatii.

Pentru obținerea accesului la SPV se parcurg pașii următori:

Pasul 1. Obținerea certificatului

Certificatul are un cost anual în jurul a 20-50 de euro și poate fi achiziționat de la unul dintre furnizorii autorizați:

Toate companiile de mai sus au un ghid de achiziție și înregistrare a certificatului digital la ANAF și un ghid de utilizare a certificatului.

Asigură-te și anunță furnizorul că dorești un certificat pe care dorești să-l folosești în relația cu ANAF.

Astfel, în procesul de obținere a certificatului, care de regulă se derulează online, vei descărca un document de confirmare a certificatului.


Pasul 2. Autorizarea certificatului pentru acces SPV

După obținerea certificatului, acesta se înregistrează la ANAF pentru CNP, CIF, CUI-ul activității pentru care se dorește semnarea și depunerea declarațiilor.

Pentru înregistrare se completează formularul de mai jos pentru fiecare CUI/CIF pentru care se dorește accesul în SPV, de aici https://www.anaf.ro/InregPersFizicePublic/formularjuridice.jsp ,

Înainte de începerea procesului asigură-te că ai următoarele documente la îndemână:

  • Certificatul digital calificat (token inserat in calculator)
  • Documentul de confirmare cu antetul ANAF semnat digital de tine și de compania care ți-a eliberat certificatul (vezi mai sus)
  • Copie a actului de identitate al reprezentantului legal/reprezentantului desemnat/împuternicitului, format pdf, semnat cu certificatul digital.
  • Arhiva zip cu documentele, semnate cu certificatul digital, din care rezultă calitatea de reprezentant legal, reprezentant desemnat respectiv de împuternicit. În cazul persoanelor fizice (PFA, PFI, II, IF, Profesii Liberale) sunt documentele de înființare/înregistrare la ONRC sau la ANAF pentru profesiile liberale.

După completarea formularului vei primi o confirmare pe care trebuie sa o salvezi pe calculatorul tau si reprezinta dovada depunerii.

Si după câteva zile ți se va comunica decizia de înrolare a certificatului și accesul la SPV pe CNP/CUI/CIF solicitant:

Abia dupa primirea emailului de mai sus aveti acces la SPV. Pentru a verifica dacă aveti acces la SPV va autentificati cu succes pe bază de certificat, si in meniu trebuie sa gasiti sectiunea, pe care o vedeți prezentata mai jos, pe CUI-ul dvs:






Pasul 3. Autorizarea certificatului pentru a depune declarații fiscale

Odata cu inregistrarea certificatului de semnatura digitala, titularul, sau imputernicitul, poate sa solicite si autorizarea pentru a depune declarații pe CNP, CUI sau CIF, după caz. Pentru autorizarea certificatului digital, se intră pe o pagină specială și se autorizează certificatul digital pe fiecare cod în parte.

Se acceseaza https://www.anaf.ro/inregcalificat/ prin depunerea formularului 150, pentru:

  • CNP-ul persoanei, dacă ești imputernicit pentru a depune declarații, inclusiv declarația unică, pentru alta persoana;
  • CIF, dacă nu suntem plătitori de TVA în RO dar avem cod de TVA pentru operațiuni externe (declarația 390, 301);
  • CUI, dacă avem salariați sau suntem plătitori de TVA în RO (declarația 700, 300, 301, 390,100, 112, etc…);

Numai după înregistrarea formularului 150 la ANAF se pot depune oricare din declarațiile de mai sus cu certificat digital.

Verificarea stării (cu erori sau fără erori) declarațiilor depuse se face aici: https://www.anaf.ro/StareD112/

Observație. Pentru depunerea declarației unice de către titular, in nume propriu, nu este necesar un certificat de semnătură digitală calificată, (Popescu Ioan nu are nevoie de semnătura digitala ca sa depună declaratia unică pe numele lui).

Important! Dacă nu dorești să te complici cu achiziția și înregistrarea unui certificat de semnătură digitală poți împuternici unul dintre experții ContApp. Detalii aici.

Ți-am răspuns la întrebare? Mulțumim pentru părere A apărut o problemă la trimiterea feedbackului dvs. Vă rugăm să încercați din nou mai târziu.

Încă ai nevoie de ajutor? Contactează-ne! Contactează-ne!