Obținerea certificatului de semnătură digitală și accesul în SPV

Accesului în SPV (altul decât cel de persoana fizica), se poate realiza doar cu un certificat de semantura digitala calificată.

O persoana fizica care desfasoara o activitate economica, indiferent de forma de organizare, poate obtine acces direct la SPV sau poate imputernici o alta persoana care detine un certificat de semnatura digitala, la randul ei.


Pasul 1. Obținerea certificatului

Certificatul are un cost anual in jurul a 30-50 de euro si poate fi achiziționat de la unul dintre furnizorii autorizați:

Toate companiile de mai sus au un ghid de achizitie si inregistrare a certificatului digital la ANAF si un ghid de utilizare a certificatului.

Asigura-te si anunta furnizorul ca doresti un certificat pe care doresti sa-l folosesti in relatia cu ANAF.

Astfel, in procesul de obtinere a certificatului, care de regula se deruleaza online, vei descarca un document de confirmare a certificatului.


Pasul 2. Autorizarea certificatului pentru acces SPV

Dupa obtinerea certificatului, acesta se inregistreaza la ANAF pentru CNP, CIF, CUI-ul activitatii pentru care se doreste semnarea si depunerea declaratiilor.

Pentru inregistrare se completeaza formularul 150 pentru fiecare CUI/CNP... pentru care se doreste accesul in SPV, de aici https://www.anaf.ro/InregPersFizicePublic/formularjuridice.jsp ,

Inainte de inceperea procesului asigura-te ca ai urmatoarele documente la indemana:

  • Certificatul digital calificat (token inserat in calculator)
  • Documentul de confirmare cu antetul ANAF semnat digital de tine si de compania care ti-a eliberat certificatul (vezi mai sus)
  • Copie a actului de identitate al reprezentantului legal/reprezentantului desemnat/imputernicitului
  • Documentele din care rezulta calitatea de reprezentant legal, reprezentant desemnat respectiv de imputernicit. In cazul persoanelor fizice (PFA, PFI, II, IF, Profesii Liberale) sunt documentele de infiintare/inregistrare la ONRC sau la ANAF pentru profesiile liberale.

Dupa completarea formularului vei primi o confirmare pe email si dupa cateva ore sau zile ti se va comunica decizia de inrolare a certificatului si accesul la SPV pe CNP/CUI/CIF solicitant.


Observatie. Certificatului calificat este este obligatoriu pentru a depune declaratii care sunt completate pe codul fiscal CIF sau CUI, ca de exemplu: declaratia 300 – decontul de TVA, 112 – daca aveti salariati, 301- decont special de TVA, 390 – operatiuni intracomunitare si altele.

Pentru depunerea declaratiei unice de catre titular nu este necesar un certificat de semnatura digitala calificata.

Important! Daca nu doresti sa te complici cu achizitia si inregistrarea unui certificat de semnatura digitala poti imputernici unul dintre expertii ContApp. Detalii aici.

Ți-am răspuns la întrebare? Mulțumim pentru părere A apărut o problemă la trimiterea feedbackului dvs. Vă rugăm să încercați din nou mai târziu.

Încă ai nevoie de ajutor? Contactează-ne! Contactează-ne!