Corectarea erorilor din e-factura trimisă în SPV

e-Factura are erori sau este refuzată de client

În situația unei facturi electronice transmise, asupra căreia destinatarul are obiecții sau chiar o refuză, acesta vă înștiințează prin căile normale de comunicație dar și prin sistemul național privind factura electronică RO e-Factura, prin transmiterea unui mesaj.

În situația în care factura trimisă în SPV are erori de completare sau destinatarul este greșit, se procedează la corectarea e-facturii prin completarea:

  • unei facturi de stornare, care anulează complet factura trimisă anterior (este o factură cu semnul minus la cantitate) și
  • emiterea unei facturi cu număr nou și datele corecte;

OUG 120, art. 4. Corecția facturii electronice comunicate destinatarului în sistemul RO e-Factura se efectuează conform art. 330 din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificările și completările ulterioare. Factura electronică corectată se transmite în cadrul aceluiași sistem RO e-Factura.


De exemplu, daca am greșit sumele pe factura:

  • Factura greșita A1, Client ALB srl, total factura =189 lei (total incorect, trebuia sa fie 289 lei)
  • Factura storno A2, Client ALB srl, total factura = -189 lei - anuleaza factura A1
  • Factura corecta A3, Client ALB srl, total factura =289 lei

De exemplu, daca am greșit clientul pe factura:

  • Factura greșita B1, Client ALB srl, total factura = 300 lei
  • Factura storno B2, Client ALB srl, total factura = -300 lei - anuleaza factura B1
  • Factura corecta B3, Client NEGRU srl, total factura =300 lei

și tot așa pentru orice eroare constatată in factura transmisă în e-Factura.

Care este factura corectă? Este factura transmisă in SPV din lista de e-facturi transmise.

Dacă în lista de e-facturi trimise in SPV aveți alt client pe factură decât in lista de facturi, ați comis o eroare. In acest caz este corectă factura trimisă în e-Factura, pentru ca aceasta este factura care a ajuns la client.

Nu modificați facturi transmise in e-Factura. Pentru corectare procedați ca mai sus.

În ContApp, factura corectată se trimite manual, conform procedurii de aici.

Ți-am răspuns la întrebare? Mulțumim pentru părere A apărut o problemă la trimiterea feedbackului dvs. Vă rugăm să încercați din nou mai târziu.

Încă ai nevoie de ajutor? Contactează-ne! Contactează-ne!