Corectarea erorilor din e-factura trimisă prin SPV

e-Factura are erori esențiale sau este refuzată de client

In situația unei facturi electronice transmise, asupra căreia destinatarul are obiectii sau chiar o refuză, acesta va înștiințează prin căile normale de comunicație dar si prin sistemul national privind factura electronica RO e-Factura, prin transmiterea unui mesaj.

In situația in care factura trimisa in SPV are erori de completare sau destinatarul este greșit, se procedează la corectarea e-facturii prin completarea:

  • unei facturi de stornare care anulează complet factura trimisa anterior (o factura cu semnul minus la cantitate) și
  • emiterea unei facturi cu număr nou si datele corecte;

OUG 120, art. 4. Corectia facturii electronice comunicate destinatarului in sistemul RO e-Factura se efectuează conform art. 330 din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificarile si completările ulterioare. Factura electronica corectata se transmite in cadrul aceluiasi sistem RO e-Factura.

Corectare unei e-Facturi cu erori ne-esențiale

In cazul in care erorile de pe factură sunt

  • legate de numele articolelor (se corecteaza greseli gramaticale sau se aduc completari care nu modifica complet natura prestatiei sau livrarilor) sau
  • erori legate de adrese,
  • conturi bancare si alte elemente care nu afecteaza sumele de pe factura,

atunci se editeaza factura initiala si se trimite din nou cu acelasi numar, aceleasi articole si preturi, cantitati, dar cu corectii la elementele ne-esentiale descrise mai sus.

Factura trimisă din nou va avea codul 384 "Factura Corectata".

Inainte de a trimite din nou factura corectata, discuta cu clientul tau si anunta-l despre modificarile operate.

In ContApp, factura corectată se trimite manual, conform procedurii de aici.

Ți-am răspuns la întrebare? Mulțumim pentru părere A apărut o problemă la trimiterea feedbackului dvs. Vă rugăm să încercați din nou mai târziu.

Încă ai nevoie de ajutor? Contactează-ne! Contactează-ne!