Corectarea erorilor din e-factura trimisă prin SPV

e-Factura are erori esențiale sau este refuzată de client

În situația unei facturi electronice transmise, asupra căreia destinatarul are obiecții sau chiar o refuză, acesta vă înștiințează prin căile normale de comunicație dar și prin sistemul național privind factura electronică RO e-Factura, prin transmiterea unui mesaj.

În situația în care factura trimisă în SPV are erori de completare sau destinatarul este greșit, se procedează la corectarea e-facturii prin completarea:

  • unei facturi de stornare care anulează complet factura trimisă anterior (o factură cu semnul minus la cantitate) și
  • emiterea unei facturi cu număr nou și datele corecte;

OUG 120, art. 4. Corecția facturii electronice comunicate destinatarului în sistemul RO e-Factura se efectuează conform art. 330 din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificările și completările ulterioare. Factura electronică corectată se transmite în cadrul aceluiași sistem RO e-Factura.

Corectarea unei e-Facturi cu erori ne-esențiale

În cazul în care erorile de pe factură sunt:

  • legate de numele articolelor (se corectează greșeli gramaticale sau se aduc completări care nu modifică complet natura prestației sau livrărilor);
  • erori legate de adrese;
  • conturi bancare și alte elemente care nu afectează sumele de pe factură,

Atunci se editează factura inițială și se trimite din nou cu același număr, aceleași articole și prețuri, cantități, dar cu corecții la elementele ne-esențiale descrise mai sus.

Factura trimisă din nou va avea codul 384 "Factura Corectata".

Înainte de a trimite din nou factura corectată, discută cu clientul tău și anunță-l despre modificările operate.

În ContApp, factura corectată se trimite manual, conform procedurii de aici.

Ți-am răspuns la întrebare? Mulțumim pentru părere A apărut o problemă la trimiterea feedbackului dvs. Vă rugăm să încercați din nou mai târziu.

Încă ai nevoie de ajutor? Contactează-ne! Contactează-ne!