Cum transmiți e-Factura din ContApp

Vezi în acest articol dacă trebuie să trimiți facturi prin sistemul e-factura.

Trimiterea e-facturilor

1. Asigură-te ca ai conectat ContApp la contul SPV al firmei tale conform instrucțiunilor de aici.

2. Accesează: Venituri / Facturi vânzări . Apasă pe butonul „Adaugă factură”,

Se completeaza campurile de pe factură unde la definirea articolului se procedează astfel:

  • Pentru servicii livrate către instituții publice si agenti economici se crează un articol, ca oricare alt articol, la care se selectează o unitate de măsură definită conform standardizată. Detalii aici.
  • Pentru livrarea de bunuri către instituții publice la creare articol se bifează produs cu risc fiscal, se specifică unitatea de măsură standard și codul CPV – vezi foto.
  • Pentru livrarea de bunuri către alți agenți economici la creare articol se bifează produs cu risc fiscal, se specifică unitatea de măsură standard și codul NC – vezi foto.
  • Pentru crearea unei facturi aferente unor servicii turistice la creare articol se selectează tip produs categoria de Servicii Turistice. În factură se va completa numărul voucherului de vacanță sau a cardului de vacanță – vezi foto.

Dupa crearea unei facturi aceasta va primi automat un status e-factura, unul dintre cele din fotografia de mai jos:

Status e-Factura în ContApp

Pasul 3. Transmiterea fișierului e-factura în SPV se poate realiza în două feluri, manual și automat.

i. Trimiterea manuală.

Selectează Acțiuni factură și apasă pe butonul E-factura sau opteaza pentru trimiterea e-facturii in 48 de ore de le emitere. Optiunea de trimitere in 48 de ore functioneaza daca data facturii este recenta, este creata cu data de ieri sau creata astazi.

ii. Trimiterea automată.

Pentru a trimite e- facturi automat, in sectiunea Preferinte Facturi selecteaza trimiterea automata

iii. Trimiterea mai multor facturi deodată.

Pentru a trimite mai multe facturi selecteaza-le sin lista si apasă butonul de trimite e-factura

Status e-facturi trimise

După trimitere e-factura, aceasta va fi listată în lista de e-facturi, unde vei găsi mai multe informații:

  • Status trimitere care poate fi: Trimisă sau Factură cu erori și mesajul de eroare;
  • În cazul în care e-factura nu a primit status de la serverul ANAF, se apasă pe butonul de „Reîmprospătează” – vezi mai jos.

Dovada trimiterii e-Factura

​Dovada trmiterii este sigiliul ANAF pe care il găsiți la sectiune de documente din ContApp. ​Puteti ajunge direct la sigiliu daca selectati din lista de actiuni de la fiecare e-factura ​"Vezi in documente" - vezi foto de mai sus.

Ți-am răspuns la întrebare? Mulțumim pentru părere A apărut o problemă la trimiterea feedbackului dvs. Vă rugăm să încercați din nou mai târziu.

Încă ai nevoie de ajutor? Contactează-ne! Contactează-ne!