Cum transmiți e-Factura din ContApp. Dovada trimiterii e-facturii.
Vezi în acest articol dacă trebuie să trimiți facturi prin sistemul e-factura.
Trimiterea e-facturilor
1. Asigură-te că ai conectat ContApp la contul SPV al firmei tale conform instrucțiunilor de aici.
2. Accesează: Venituri / Facturi vânzări . Apasă pe butonul „Adaugă factură”,
Se completează câmpurile de pe factură unde la definirea articolului se procedează astfel:
- Pentru servicii livrate către instituții publice și agenți economici se crează un articol, ca oricare alt articol, la care se selectează o unitate de măsură definită conform standardizată. Detalii aici.
- Pentru livrarea de bunuri către instituții publice la creare articol se bifează produs cu risc fiscal, se specifică unitatea de măsură standard și codul CPV – vezi foto.
- Pentru livrarea de bunuri către alți agenți economici la creare articol se bifează produs cu risc fiscal, se specifică unitatea de măsură standard și codul NC – vezi foto.
- Pentru crearea unei facturi aferente unor servicii turistice la creare articol se selectează tip produs categoria de Servicii Turistice. În factură se va completa numărul voucherului de vacanță sau a cardului de vacanță – vezi foto.
După crearea unei facturi aceasta va primi automat un status e-factura, unul dintre cele din fotografia de mai jos:

Pasul 3. Transmiterea fișierului e-factura în SPV se poate realiza în două feluri, manual și automat.
i. Trimiterea manuală.
Apasă butonul Acțiuni din dreptul facturii dorite și selectează trimite E-factura.

ii. Trimiterea automată.
Pentru a trimite e-facturi automat, în secțiunea Preferințe Facturi selectează trimiterea automată.
Opțiunea de trimitere în 48 de ore funcționează dacă data facturii este recentă, este creată cu data de ieri sau creată astăzi.

iii. Trimiterea mai multor facturi deodată.
Pentru a trimite mai multe facturi selectează-le din listă și apasă butonul de trimite e-factura.

Status e-facturi trimise
După trimitere e-factura, aceasta va fi listată în lista de e-facturi, unde vei găsi mai multe informații:
- Status trimitere care poate fi: Trimisă sau Factură cu erori și mesajul de eroare;
- În cazul în care e-factura nu a primit status de la serverul ANAF, se apasă pe butonul de „Reîmprospătează” – vezi mai jos.

Dovada trimiterii e-Factura
Dovada trimiterii este sigiliul ANAF pe care îl găsești la secțiunea de documente din ContApp. Puteți ajunge direct la sigiliu dacă selectați din lista de acțiuni de la fiecare e-factură "Vezi in documente" - vezi foto de mai sus.
