Erori la conectarea ContApp - SPV ANAF. Soluții propuse.

Cele mai întâlnite erori sunt cauzate de:

  1. nu funcționează serviciile ANAF pentru autorizarea certificatului si returnează eroarea din prima fotografie de mai jos, sau:
    1. sau poate returna eroarea:  "Nu exista niciun CIF pentru care sa aveti drept in SPV"
  2. certificatul de semnătura electronică nu este autorizat in SPV-ANAF pe CUI-ul entității;
  3. s-a obținut dreptul de a depune declarații (cu formularul 150) dar nu s-a solicitat, sau ANAF nu a acordat acces SPV, - vezi imagine mai jos.
  4. certificatul de semnătura electronică este blocat de browser;
  5. stick-ul USB al certificatului de semnătura electronică nu este introdus in calculator sau aplicația de de validare a certificatului online nu este deschisă;

  1. Nu funcționează serviciul ANAF pentru autorizare certificat

La solicitare autorizare, serverul returnează eroarea din fotografia de mai jos:

    1. Ca soluție vă recomandam sa încercați autorizarea după orele 22:00.
  1. Certificatul de semnătura electronică nu este autorizat in SPV-ANAF pe CUI-ul entității;

Pentru a verifica dacă aveti acces la SPV, va autentificati cu succes pe bază de certificat si in meniu trebuie sa gasiti sectiunea de mai jos pe CUI/CIF-ul dvs:


Verificare acces SPV e-factura
  1. S-a obținut dreptul de a depune declarații (cu formularul 150) dar nu s-a solicitat sau ANAF nu a acordat acces SPV.

O cale de verificare se face prin selectarea din meniu a sectiunii de Solicitari / Informatii, ca in imaginea de mai sus. Daca in lista apare CUI/CIF-ul dvs atunci aveti acces la SPV și e-factura.

  1. Certificatul de semnătura electronică este blocat de browser;

Pașii pentru integrare ANAF în vederea transmiterii e-facturilor se regăsesc în articolul: Configurarea ContApp pentru trimiterea automată de e-facturi.

Pentru erori în configurare, regăsiți mai jos posible soluții:

A) Verificare în aceleași condiții (același browser, aceleași setări, același dispozitiv) că se poate face logarea în SPV pe site-ul ANAF - Autentificare certificat.


Sunt frecvente situațiile în care site-ul ANAF rămâne blocat într-o pagină goală sau care afișează erori precum „Acces interzis!” sau ”Certificatul nu a fost prezentat.”

ANAF - Eroare - Pagină goală la logare
ANAF - Eroare - Acces interzis!
ANAF - Eroare - Certificatul nu a fost prezentat.

Pentru a preîntâmpina erorile ilustrate mai sus, recomandarea noastră este să folosiți o fereastră nouă de tip privat (modul incognito). Majoritatea browserelor permit deschiderea unei astfel de ferestre din colțul dreapta sus (accesând meniul cu pictograma având trei puncte sau trei liniuțe) sau prin scurtături, cele mai comune fiind „Ctrl+Shift+N”, respectiv „Ctrl+Shift+P”.

Metoda de mai sus este folosită pentru a evita blocarea site-ului ANAF din cauza interacțiunii cu fișierele de tip Cookie.

Dacă sunteți utilizator avizat, o sesiune nouă poate fi realizată și prin ștergerea fișierelor Cookie din setările browserului (metodă alternativă).


Dacă ați folosit metodele de mai sus și tot nu reușiți să vă logați pe site-ul ANAF, va trebui să contactați suportul de la firma care a emis certificatul de semnătură digitală, deoarece erorile pot fi specifice certificatului deținut:

  • certificatul nu merge cu un browser anume (ex. Octombrie 2023 - certificatul Trans Sped nu este compatibil cu browserul Mozilla Firefox);
  • aplicația pentru semnare digitală are altă versiune de biți față de browser ( 32 biți vs 64 biți);
  • altele.

  1. Stick-ul USB al certificatului de semnătura electronică nu este introdus in calculator sau aplicația de validare a certificatului online nu este deschisă;

Pentru a rezolva eroarea, introduceți stick-ul in calculator si reluati pasii de la punctul 4.


Atenție! Autentificarea pe bază de parolă este accesată prin link-ul „Autentificare utilizator”, are un antet diferit și nu oferă acces la „Factura electronică”. Autentificarea prin parolă este folositoare pentru depunerea declarației unice dar nu este folositoare în acest caz (integrare pentru transmitere factură electronică).


B) Vă rugăm să apelați la Suport ContApp, atunci când:

  • se poate face logarea pe site-ul ANAF, obținând antetul din imaginea de mai sus incluzând "Factura electronică”

și

  • în aceleași condiții (același browser, aceleași setări, același dispozitiv) primiți eroare în ContApp pentru Integrare ANAF.
Ți-am răspuns la întrebare? Mulțumim pentru părere A apărut o problemă la trimiterea feedbackului dvs. Vă rugăm să încercați din nou mai târziu.

Încă ai nevoie de ajutor? Contactează-ne! Contactează-ne!