Case și bănci

Accesează: Setări Firmă / Case și Bănci

În această secțiune definim casele de numerar și conturile bancare cu care o entitate lucrează. 

O entitate poate avea oricâte conturi bancare și case pentru numerar, în oricare din cele 32 de monede din ContApp.

Observație! Conform regulilor contabilității în partidă simplă nu este obligatoriu să contabilizezi plățile și încasările pe fiecare casă sau cont bancar. De aceea, în Contapp am prevăzut o Casă principală și o Bancă principală. Este la opțiunea ta să contabilizezi plățile și încasările pe fiecare cont bancar sau casă de numerar. 

Banca principală nu se poate șterge. Editați numele și adăugați IBAN-ul cu care lucrați. Aceasta este prima dvs bancă în ContApp. Dacă nu doriți să lucrați cu această bancă atunci nu înregistrați încasări/plăți pe aceasta și bifați ca implicit o bancă adăugate ulterior. 

Băncile adăugate ulterior se pot șterge dacă nu sunt înregistrate încasări și plăți.


Important! Totuși, singura diferențiere care se face este în funcție de valuta casei sau a contului bancar. Astfel dacă ai facturat într-o valută și încasezi factura în valuta respectivă este necesar să ai declarat un cont bancar cu aceeași valută.

Adăugare bancă nouă

Pentru definirea unei case sau a unei bănci se completează formularul de mai sus:

  • Tip - se alege între bancă și casă;
  • Denumire - de exemplu ING lei sau BT euro sau Casa Crângași (pentru punct de lucru Crângași);
  • Dacă la tip alegem bancă, vă apare automat și câmpul IBAN care trebuie completat cu numărul contului bancar - IBAN;
  • Valută - se alege dintre valutele cu care entitatea lucrează. Pentru a adauga mai multe valute se merge la secțiunea Valută;
  • Pentru salvare se apasă butonul Salvează și se obține un ecran asemănător cu cel de jos.
Lista de case și bănci adăugate

Atenție! Documentele de încasări/plăți vor apărea în listă în funcție de tipul operațiunii: 

  • operațiuni cu numerar, se alege CASA, și va apărea lista de documente aferente plaților/încasărilor în numerar;
  • operatiuni cu card/ordine de plata se alege mai BANCA si va apare lista de documente aferente plaților/încasărilor; extrasul bancar este cel mai folosit;
Ți-am răspuns la întrebare? Mulțumim pentru părere A apărut o problemă la trimiterea feedbackului dvs. Vă rugăm să încercați din nou mai târziu.

Încă ai nevoie de ajutor? Contactează-ne! Contactează-ne!