Erori la transmiterea e-facturii din ContApp
Dacă butonul de trimitere a e-facturii nu este selectabil, te rugăm să verifici mai jos posibile soluții:
Factura creată nu se transmite prin e-factura
- Clientul este persoană fizică cu CNP și NU a achiziționat servicii de cazare plătite cu voucher/card de vacanță;
- Clientul este persoană fizică/juridică fără sediu în România (nu are CUI sau CIF obținut în România) pentru care s-au prestat servicii sau livrat bunuri din România către sediul lor extern (export de bunuri sau servicii).
Nu sunt complete sau corect configurate detaliile la firma ta sau a clientului
Pentru transmiterea fără erori, asigură-te că toate datele de mai jos sunt corect completate:
- Adresa firmei tale completă, inclusiv sectorul dacă firma este din București (mergi la setări firmă);
- Adresa completă a clientului, inclusiv sectorul dacă firma este din București (mergi la editare client);
- Adresa de email și numărul de telefon, a ta și a clientului;
- Unitatea de măsură pentru articolele de pe factură are setat formatul e-facturii;
- Codul NC pentru livrările de bunuri cu risc fiscal către clienți entități private;
- Codul CPV pentru livrările de bunuri cu risc fiscal către clienți entități publice;
- IBAN și Banca, firmei tale și a clientului;
Aceste articole sunt de mare ajutor:
Important! După completarea detaliilor de mai sus, factura trebuie editată și salvată din nou, pentru a încărca datele noi.
Eroare servicii ANAF
Dacă serverul ANAF este căzut, ContApp va afișa una din notificările:
- "Contactați suportul";
- Mesaj eroare "Nu aveți drept în SPV pentru CIF=xxxxxxx";
- Eroare la vizualizarea în PDF a e-facturii de la furnizor.
În situațiile de mai sus, unul sau mai multe servicii web ANAF sunt indisponibile. Soluția este să încercați acțiunea mai târziu, după orele 18:00, când serverele sunt mai putin ocupate.
Transmitere e-factura
Pentru a trimite e-factura se folosesc pașii specifici: mai multe detalii aici.
În cazul unei erori, vor trebui urmate instrucțiunile din corpul erorii, iar mai apoi reluat procesul de transmitere.
Ex: eroare legată de adresă - O adresă din București trebuie să includă sectorul aferent (SECTOR-RO).
Pentru a depăși această eroare, vom completa sectorul la adresa de unde acesta lipsea (Setări firmă - General).
După ce se fac modificările necesare la adresă, trebuie să marcăm documentele pe care le dorim actualizate printr-o nouă Salvare a acestora.
Deschidem factura șî apăsăm butonul „Salvează”, fără a face alte modificări pe factură. Actualizarea adresei se va face automat.
Modificarea adresei nu se propagă automat în documente (ex. facturi). ContApp ia valoarea valabilă la emiterea documentului.
De exemplu, dacă o firmă își schimbă datele generale (ex. adresă), documentele emise anterior modificării vor ramâne cu datele vechi (adresa veche). Documentele emise după actualizare, vor avea datele noi (adresă nouă).
Pentru a include o adresa nouă / actualizată pe un document emis inainte de schimbarea datelor, trebuie să instructăm aplicația în acest sens, folosind pașii Editează - Salvează.
Încercarea transmiterii e-facturii imediat după completarea sectorului la adresă (Setări firmă - General), fără pașii Editează - Salvează asupra facturii de trimis, va conduce la aceeași eroare (SECTOR-RO).
Regenerare Token e-factura.
În situația în care aveți acces SPV pe CUI și tokenul de acces este generat dar tot primiți erori, în acest caz regenerați din nou tokenul de acces.